عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:
هفته گذشته وزیر صمت در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر استان چهارمحالوبختیاری خبری را بار دیگر بازگو کرد تا بلکه بتواند از التهاب بازار تایر سواری در کشور کم کند و آرامش را به بازار برگرداند. اگرچه علیآبادی بارها بر این مهم تاکید کرده است که قیمتگذاری دستوری را به هیچوجه قبول ندارد و معتقد بر رقابتی کردن بازار است اما شرایط بازار ایران هنوز بهگونهای نیست که وزیر صمت بتواند براساس این تئوری اقتصادی عمل کند و بتواند قیمتگذاری دستوری را از صنایع مختلف حذف کند؛ به ویژه از بخش تایر که قیمت آن ارتباط مستقیمی با حملونقل کشور و اقتصاد خانوادهها دارد.
همه چیز به دو ماه قبل برمیگردد، زمانیکه ستاد تنظیم بازار با آزادسازی قیمت تایر موافقت کرد و اختیار اجرای آن را به وزیر صمت سپرد و البته وزیر نامه آزادسازی قیمت را امضا نکرد اما با افزایش ۳۰درصدی قیمتها موافقت کرد. اگرچه بارها از احتمال آزاد شدن قیمت تایر در رسانهها سخن به میان آمده بود اما اینبار خبر از سوی فرد اول صنعت معدن و تجارت کشور اعلام شد و با اینکه هنوز هیچ ابلاغیه و دستوری برای آزادسازی قیمت صادر نشده است وزیر قیمتها را آزادشده اعلام کرد.
این درحالی است که کارخانهها هنوز به دنبال دریافت دستور کتبی وزیر صمت هستند ولی بازار سرمایه نسبت به این خبر واکنش نشان داد و تقاضا برای خرید سهام شرکتهای تایرسازی به شدت بالا رفت. حال، ارزش سهام تایرسازان تا ۷درصد رشد کرده ولی هنوز خبری از صدور دستورالعمل برای حذف قیمتگذاری دستوری از این صنعت نیست. با این اتفاق اگرچه تقاضا برای سهام شرکتهای تایرسازی بالا رفت اما یک درس بزرگ برای فعالان بازار سرمایه، اهالی رسانه و مردم به همراه داشت که نباید صرفا بر اساس خبرهای منتشره دستبه تصمیمگیریهای اقتصادی زد؛ چراکه با وجود دستور معاوناول رئیسجمهور برای آزادسازی قیمت این کالا، این مهم عملیاتی نشده است و نمیتوان براساس این مدل اخبار تصمیم اقتصادی گرفت.
پس بهنظر میرسد برای اطمینان از محقق شدن یا نشدن چنین اخباری باید سراغ رسانههای تخصصی رفت که اخبار و رویدادها را در تمام جوانب بررسی میکنند و صرفا بر مبنای چند جمله کوتاه از سخنرانی یک مقام مسئول در جمع بخشی از فعالان اقتصادی اقدام به تیترسازی و بزرگنمایی نمیکنند.